شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رضوانی:

تمامی خدمات اپراتورهای تلفن همراه مشمول تسهیم درآمد 1/28 درصدی با دولت است

رضواني

سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰:۰۰


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: همراه اول و ایرانسل موظف به پرداخت 1/28 درصد از درآمد تمامی سرویس های خود از جمله پیامک، GPRS، MMS و مکالمه به دولت هستند.

وایمکس نیوز - حسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطب گفت: در پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران تمامی خدمات تلفن همراه مشمول پرداخت 1/28 درصدی به دولت بوده و تفاوتی در نرخ پرداختی به دولت برای خدمات دیتا و مکالمه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تمامی اپراتورها موظف به پرداخت این مبلغ از درآمد خود به دولت هستند، افزود: هم اکنون اپراتور موبایل ایرانسل بابت خدمات مکالمه و دیتا 1/28 درصد از درآمد خود را به دولت پرداخت می کند و در این زمینه نیز همراه اول موظف به پرداخت این مبلغ است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در پروانه فعالیت همراه اول به صراحت در این مورد تاکید شده است، گفت: اقدام همراه اول در پرداخت نکردن کامل حق دولت، تخلف محسوب می شود.
به گزارش وایمکس نیوز، مسوولان همراه اول معتقدند که طبق پروانه خدمات دیتا مشمول محاسبه حق السهم 5 درصدی به دولت می شود و براین اساس در مجمع عمومی شرکت همراه اول این موضوع از جمله ابهامات مطرح شده از سوی نماینده بورس و حسابرس مجمع بوده است.
براساس جزء الف بند 2-11 موافقت‌ نامه پروانه بهره ‌برداری فعالیت (صادره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) حق‌السهم دولت از خدمات تلفن همراه 1/28 درصد تعیین شده که طبق گزارش حسابرس مجمع، شرکت ارتباطات سیار درآمد حاصل از مبادله پیامک مشترکان را ارتباطات داده‌ها تلقی و مشابه سایر خدمات ارتباطات داده‌ها، با نرخ 5 درصد محاسبه و گزارش کرده که تکلیف مابه التفاوت این مبلغ که رقمی حدود 103 میلیارد تومان است همچنان در ابهام قرار دارد.
بر همین اساس آن قسمت از سود مرتبط با درآمد این بخش در بین سهامداران تقسیم نشد تا پس از مذاکرات قانونی تعیین تکلیف شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو